Blogger fra min iPhone
søndag den 15. maj 2011
Torsk i Lillebælt
En hurtig formiddags tur med familien gav et par kilo fine torskefillet til aftensmaden under den gamle bro ...
Blogger fra min iPhone
Blogger fra min iPhone
fredag den 13. maj 2011
Laks
mandag den 9. maj 2011
Motor
Efter en halv times testsejlads i dag må jeg konstatere problemet er løst.
Yamaha snurrer igen lystigt afsted... :-)
søndag den 8. maj 2011
Vigtig Info!
Motorstop.
Efter en hjemsejlads for den lille motor samt en del fejlfinding i Klintholm havn med hjælp fra flere Yamaha eksperter blev konklusionen der skulle monteres en ny mekanisk brændstofpumpe. (Den elektriske kørte fint)
Vel hjemme måtte jeg dog alligevel gennemgå det en gang til da vi ikke kunne finde synlige fejl på pumpen eler membranen.. Fandt en lille "dims" ovenfor pumpen på billedet, som alle incl. mig selv havde overset som en mulig fejl. Pilled den af og konstaterede den var tilstoppet fra pumpen op mod indsprøjtnings dyserne. Blæste forsigtigt trykluft igennem, ud kom nogle mindre partikler og vupti var der hul. (tror det er en tilbageløbs ventil eller et mindre filter) Nu mangler jeg bare en testsejlads, men den gik fint hjemme i garagen :-)
Hvis det løste problemet skal der selvfølgelig monteres en ny "dims".
Der var ikke skidt i hverken vandudskiller i båden eller benzinfilter på motoren. Der lå lidt hvide aflejringer v. membranen på brændstofpumpen, formoder det er årsagen til problemet.
Motoren, (Yamaha F100 EFI 2007), som har kørt under 300 timer kunne stadig starte hver gang, efter den elektriske pumpe havde suget benzin op, men efter ca 10 sek. gik motoren ud.
Fortsættelse følger efter testsejlads i morgen.... :-)
Blogger fra min iPhone
Efter en hjemsejlads for den lille motor samt en del fejlfinding i Klintholm havn med hjælp fra flere Yamaha eksperter blev konklusionen der skulle monteres en ny mekanisk brændstofpumpe. (Den elektriske kørte fint)
Vel hjemme måtte jeg dog alligevel gennemgå det en gang til da vi ikke kunne finde synlige fejl på pumpen eler membranen.. Fandt en lille "dims" ovenfor pumpen på billedet, som alle incl. mig selv havde overset som en mulig fejl. Pilled den af og konstaterede den var tilstoppet fra pumpen op mod indsprøjtnings dyserne. Blæste forsigtigt trykluft igennem, ud kom nogle mindre partikler og vupti var der hul. (tror det er en tilbageløbs ventil eller et mindre filter) Nu mangler jeg bare en testsejlads, men den gik fint hjemme i garagen :-)
Hvis det løste problemet skal der selvfølgelig monteres en ny "dims".
Der var ikke skidt i hverken vandudskiller i båden eller benzinfilter på motoren. Der lå lidt hvide aflejringer v. membranen på brændstofpumpen, formoder det er årsagen til problemet.
Motoren, (Yamaha F100 EFI 2007), som har kørt under 300 timer kunne stadig starte hver gang, efter den elektriske pumpe havde suget benzin op, men efter ca 10 sek. gik motoren ud.
Fortsættelse følger efter testsejlads i morgen.... :-)
Blogger fra min iPhone
fredag den 6. maj 2011
Møn
Fin dag med 7 i båden op til ca 8 kg. Satte dog et par mindre ud igen. Vi har jo laks nok hehe.
Yamaha itu, benzinpumpe skal skiftes, fik hjælp af StorStåhaj fra GlostrupTrollingklub med fejlfinding og adskillelse af diverse dele på maskinen, tusind tak for det Brian.
Men to dages fiskeri med den bette motor gik jo fint nok, tar bare lidt længere tid at komme derud :-)
Abonner på:
Opslag (Atom)