søndag den 8. maj 2011

Vigtig Info!

Motorstop.
Efter en hjemsejlads for den lille motor samt en del fejlfinding i Klintholm havn med hjælp fra flere Yamaha eksperter blev konklusionen der skulle monteres en ny mekanisk brændstofpumpe. (Den elektriske kørte fint)
Vel hjemme måtte jeg dog alligevel gennemgå det en gang til da vi ikke kunne finde synlige fejl på pumpen eler membranen.. Fandt en lille "dims" ovenfor pumpen på billedet, som alle incl. mig selv havde overset som en mulig fejl. Pilled den af og konstaterede den var tilstoppet fra pumpen op mod indsprøjtnings dyserne. Blæste forsigtigt trykluft igennem, ud kom nogle mindre partikler og vupti var der hul. (tror det er en tilbageløbs ventil eller et mindre filter) Nu mangler jeg bare en testsejlads, men den gik fint hjemme i garagen :-)
Hvis det løste problemet skal der selvfølgelig monteres en ny "dims".

Der var ikke skidt i hverken vandudskiller i båden eller benzinfilter på motoren. Der lå lidt hvide aflejringer v. membranen på brændstofpumpen, formoder det er årsagen til problemet.
Motoren, (Yamaha F100 EFI 2007), som har kørt under 300 timer kunne stadig starte hver gang, efter den elektriske pumpe havde suget benzin op, men efter ca 10 sek. gik motoren ud.
Fortsættelse følger efter testsejlads i morgen.... :-)



Blogger fra min iPhone

Ingen kommentarer: